piątek, 4 stycznia 2013

#010 Kopernik Pils Beer

kopernik piwo
Źródło zdjęcia: własne
 Po noworocznej przerwie jestem wypoczęty i gotów ponownie pisać posty! Pierwszy post w nowym 2013 roku poświęcam w całości piwie z browaru Amber - Kopernik. Piwo, które jest rozlewane w Polsce, jest eksportowane do naszych rodaków mieszkających na stałe w USA.
Ja na szczęście nie musiałem pokonać Atlantyku, by móc skosztować tego piwa - kupiłem je nad polskim morzem w miejscowości niedaleko Rewala.
Zastanawiałem się skąd to piwo się tam znalazło, nie miałem natomiast dylematów czy kupić to piwo, czy nie!

piwo amber kopernik piwo
Tylna etykieta

Na etykiecie widnieje podobizna Mikołaja Kopernika, jednego z najpopularniejszych Polaków, a wszelkie informacje na butelce są napisane po angielsku.
Kopernik to trunek o złotym kolorze, dość trwałej i dużej pianie. W smaku przeważa intensywna gorycz, która jest wyczuwalna przez cały czas kosztowania tego piwa. Lager ten ma także wyraźnie wyczuwalne chmielowe nuty.

Browar Amber eksportując te piwo za ocean najwyraźniej chce zmniejszyć tęsknotę Polonii za swoim krajem, ale czy piwo te przywraca im smak Polski? Na to pytanie muszą odpowiedzieć sobie oni sami. Z mojej strony mogę powiedzieć, że piwo te jest dobre dla osób, którzy lubią w piwie goryczkę. Piwo jest jak najbardziej w porządku, nie mamy się czego wstydzić przed naszymi rodakami z USA.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz