sobota, 12 stycznia 2013

#012 Abbot Ale

piwny odkrywca ejl abbot ale anglia
Źródło zdjęcia: własne

Abbot Ale to angielskie piwo, które miałem możliwość zakupić w jednym z miejscowych supermarketów. Nie spodziewałem się takich okazów w tym sklepie. Okazało się jednak, że sklep organizował tydzień europejskich piw! Była to niezła okazja do zakupienia piw, które na co dzień nie spotkam w żadnym sklepie w mojej okolicy.

Butelka piwa jest przezroczysta, dzięki czemu już przy zakupie możemy podziwiać jego ciemnobursztynowy, herbaciany kolor. Po przelaniu piwa do szklanki objawia się nam piana dosyć przeciętna, która w dość szybkim tempie zanika. Wysycenie trunku jest na średnim, odpowiednim dla mnie poziomie.
W smaku piwo jest dosyć goryczkowate, które przez dłuższy czas pozostaje na naszym podniebieniu. Czuć, że chmiel gra tu jedne z pierwszych ról. Role drugoplanowe odgrywają smaki słodowe i lekko owocowe.

Bitter ten jest całkiem udany. Z każdym kolejnym łykiem coraz bardziej mi smakował. Abbot Ale to trunek godny polecenia dla wszystkich smakoszy piwa! Wyjątkiem mogą być kobiety, dla których piwo te może być ciut za gorzkie. Ech, te kobiety...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz